2025 Rugjpūčio 27

Kodėl dingo Google Analytics (GA4) pardavimų statistika? GS1/GS2 slapukai

Kodėl dingo Google Analytics (GA4) pardavimų statistika? GS1/GS2 slapukai

2025 m. gegužės pradžioje Lietuvoje pastebėjome reikšmingą „Google Analytics“ pokytį – pasikeitė sesijų slapuko (angl. cookie) struktūra. Tai reiškia, kad „Google“ pakeitė, kaip saugo ir atpažįsta apsilankymų bei pirkimų duomenis.
Pasaulyje šis pokytis galėjo pasirodyti anksčiau, tačiau Lietuvoje jo pasekmes pajutome būtent nuo gegužės mėnesio pradžios.

Kokį poveikį tai turėjo?

Kodėl dingo google analytics pardavimų statistika? GS1/GS2 slapukai

Jei naudojote server-side pirkimų duomenų siuntimą („purchase“ eventus iš back-end pusės), nuo gegužės pradžios galėjote pastebėti, kad:

  • pardavimų šaltiniai pradėjo dingti,
  • ataskaitose viskas „suvažiavo“ į Unassigned kategoriją,
  • tapo nebeaišku, iš kur realiai atėjo klientai ir kas atvedė į pardavimą.

Tai nutiko todėl, kad „Google“ atsisakė seno slapuko formato (GS1) ir perėjo prie naujo (GS2).

Kuo skiriasi GS1 ir GS2?

GS1 – senasis formatas, kur duomenys buvo užrašyti paprastai, pagal pozicijas.
GS2 – naujasis formatas, kur kiekvienas duomenų gabaliukas turi aiškią žymą (prefixą). Tai leidžia „Google“ tvarkingiau tvarkyti duomenis ir ateityje lengviau plėsti slapuko funkcionalumą.
Paprasčiau pasakius, tai tarsi adresų knyga: seniau adresai buvo rašomi be aiškių laukų, o dabar kiekvienas turi savo pavadinimą – „gatvė“, „miestas“, „pašto kodas“.

Ką reikia daryti?

Jei jūsų pirkimų duomenys (purchase eventai) siunčiami iš „backend“, būtina atnaujinti logiką, kad ji suprastų naują GS2 struktūrą.
Kai tik slapuko formatas bus perskaitytas teisingai, pardavimai vėl pradės priskirti teisingus šaltinius, o „Unassigned“ skiltis ištuštės.
Šis pokytis nėra klaida ar jūsų sistemų gedimas – tai „Google“ pasirinktas kelias tvarkyti duomenis aiškiau ir patikimiau. Tačiau be atnaujinimo pardavimų analizė lieka netiksli.
Gera žinia ta, kad sutvarkius šią vietą viskas grįžta į savo vėžes: aiškūs pardavimų šaltiniai, tiksli statistika ir užtikrintas duomenų patikimumas.

Kodėl verta naudoti „purchase“ eventus iš back-end pusės? 

Naudojant šį metodą, statistika tampa žymiai tikslesnė nei tada, kai pirkimai fiksuojami tik per „Google Tag Manager“ ar „Google Analytics“ JavaScript kodą vadinamajame success (sėkmingo užsakymo) lange. Kodėl? Todėl, kad ne visi pirkėjai pasiekia šį puslapį, ir dėl to dalis pardavimų apskritai nepatenka į jūsų ataskaitas. Štai čia ir praverčia pirkimų sekimas iš serverio pusės (server-side tracking). Tai reiškia, kad kai tik užsakymas tampa apmokėtas, sistema automatiškai iš serverio siunčia „purchase“ įvykį į „Google Analytics“ su tiksliais duomenimis: kas buvo nupirkta ir už kokią sumą. Tuo pačiu, kad „Google“ galėtų priskirti pirkimą tinkamam kanalui (pvz., organiniam srautui, reklamai ar naujienlaiškiui), būtina turėti sesijos ID ir atsitiktinį vartotojo ID, kurį sugeneruoja pati „Google“. Tai yra skaičių kombinacija, leidžianti atpažinti apsilankymą, tačiau ji jokiu būdu neatskleidžia jautrios informacijos, tokios kaip pirkėjo vardas ar pavardė.

www.menoti.lt puslapyje yra naudojami slapukai.

Naršydami toliau Jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais. Taip pat galite sutikti ir su kitų slapukų naudojimu.

Išsamią informaciją rasite privatumo politikos puslapyje